Ryanair face o petiție către Uniunea Europeană pentru asigurarea zborurilor deasupra Franței în timpul grevelor controlorilor de trafic aerian

Prin intermediul unei petiții, Ryanair adună sprijin pentru protecția zborurilor deasupra Franței în timpul grevelor controlorilor de trafic aerian.

Compania aeriană cu costuri ultra-scazute, Ryanair, face o petiție către călătorii Uniunii Europene pentru a sprijini o inițiativă pe care o consideră importantă. Petiția solicită Comisiei UE să adopte politici care să protejeze zborurile care trec peste Franța în timpul grevelor controlorilor de trafic aerian francezi.

Există în prezent legi care protejează zborurile interne în Franța; cu toate acestea, zborurile prin spațiul aerian francez nu au o astfel de protecție. Aceasta a dus la anularea sau întârzierea zborurilor a peste 1 milion de pasageri. Ryanair speră că, dacă petiția sa primește suficient sprijin, va determina Comisia să acționeze.

Petiția Ryanair Petiția promovată de Ryanair se numește „PROTEJAȚI PASAGERII – PĂSTRAȚI CERURILE UE DESCHISE”. Compania aeriană speră să primească peste 1 milion de semnături. În petiție, compania aeriană a declarat că ea și susținătorii săi cer Comisiei Europene să protejeze toate zborurile de pasageri care trec prin spațiul aerian francez în timpul grevelor controlorilor de trafic aerian. Compania aeriană susține că neprotejarea zborurilor este incorectă și injustă.

Ryanair a enumerat trei puncte în petiție pe care crede că Europa ar trebui să fie obligată să le implementeze. Toți cei care semnează petiția sunt de acord și susțin aceste cereri. Cele trei puncte sunt următoarele:

  • Protejați zborurile deasupra Franței în timpul grevelor controlorilor de trafic aerian (folosind legile de servicii minime) așa cum se face în Grecia, Italia și Spania
  • Permiteți altor centre de control al traficului aerian din Europa să gestioneze zborurile deasupra Franței în timp ce controlorii de trafic aerian francezi sunt în grevă
  • Obligați sindicatele controlorilor de trafic aerian francezi să se angajeze în arbitraj obligatoriu înainte de declanșarea grevelor

Odată ce petiția a primit 1 milion de semnături, compania aeriană intenționează să o prezinte Comisiei Europene. Având în vedere numărul mare de perturbări ale zborurilor din acest an din cauza grevelor controlorilor de trafic aerian, se anticipează că nu va fi o problemă să obțină un milion de semnături până la sfârșitul lunii. Chiar și fără petiție, compania aeriană intenționează să supune presiunii Comisia, deoarece știe că cu cât problema se rezolvă mai repede, cu atât operațiunile de zbor pot reveni la normal.

Anul perturbărilor Anul trecut va rămâne în istoria aviației cu numere record de perturbări ale zborurilor la nivel mondial. De atunci, industria aviatică s-a adaptat relativ rapid la piața în schimbare, recrutând personal suplimentar și ajustând programele de zbor la un nivel mai ușor de gestionat. Sperăm că schimbările din ultimul an vor preveni apariția unor situații similare și în acest an. Până acum, lucrurile au decurs relativ lin, dar acțiunile sindicatelor din diverse sectoare ale industriei rămân un risc pentru companiile aeriene pe măsură ce sezonul devine mai aglomerat.

Deși grevele controlorilor de trafic aerian reprezintă doar una dintre provocările actuale, este una pe care companiile aeriene consideră că ar putea fi rezolvată relativ ușor prin realinierea regulilor pentru a permite trecerea peste spațiile aeriene fără control. De aceea, Ryanair susține cu atâta fervoare ca zborurile deasupra Franței să primească protecție din partea UE. CEO-ul Ryanair, Eddie Wilson, a declarat următoarele referitor la perturbări și la petiția companiei aeriene:

„Deși respectăm dreptul la grevă, este complet inacceptabil ca zborurile de pasageri ale Europei care trec peste Franța să fie întârziate sau anulate repetat din cauza grevelor controlorilor de trafic aerian francezi. Până acum, în 2023, peste 1.000.000 de pasageri ai UE au întâmpinat întârzieri/anulări inutile ca urmare a celor 14 greve separate ale controlorilor de trafic aerian francezi, fără ca Ursula von der Leyen și Comisia să ia vreo măsură pentru a-i proteja. Nu este corect ca zborurile către și dinspre Franța să fie protejate prin legi de servicii minime. În cele din urmă, dacă UE nu ascultă companiile sale aeriene, poate va asculta milioane de pasageri ai Europei.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *