Cetățean român refuzat cazare într-un hotel olandez din cauza naționalității sale

Cercetătorul român Alexandru Hegyi a dezvăluit pe rețelele de socializare că rezervarea sa la un hotel din orașul olandez Tilburg a fost anulată din cauza naționalității sale.

Hegyi, care este cercetător științific în arheologie la Centrul pentru Studii de Asia de Sud-Est din Kyoto, Japonia, a făcut o rezervare prin intermediul platformei Booking la un hotel din orașul olandez Tilburg. Cu toate acestea, rezervarea sa a fost anulată, iar reprezentanții hotelului au explicat că nu îl pot caza din cauza unui acord cu municipalitatea. Potrivit acordului pretins, hotelul nu poate caza români, deoarece aceștia sunt implicați în activități ilegale.

„Dragă oaspete. Mulțumim pentru rezervare. Dar, din păcate, avem un acord cu municipalitatea Tilburg, cazarea noastră nu mai primește persoane Romeinse”, se arată în mesajul primit de la hotel. „La municipalitatea Tilburg există încă o amendă de 25.000 EUR pe care trebuie să o plătim deoarece Romeinse au fost prinși aducând fete de lucru în secret la cazarea noastră”, a continuat mesajul.

După ce a făcut publică atitudinea hotelului pe rețelele de socializare, acesta a fost contactat de un consilier local din Tilburg, care a recunoscut că problema este „mai largă”.

Hegyi spune că, în urma plângerii sale, a primit un mesaj de la Booking în care i se informa că au încheiat colaborarea cu hotelul în cauză. În același timp, cazul lui Alexandru este investigat de agenția olandeză de combatere a discriminării. Ministerul român de Externe a luat, de asemenea, act și efectuează propria verificare.

Politicienii și oficialii români au luat notă de caz. „Românului i s-a refuzat cazarea în Olanda doar pentru că este român! În UE, care militează împotriva discriminării. Este revoltător!”, a scris europarlamentarul român Rareș Bogdan pe Facebook. Acesta a promis să aducă problema în fața instituțiilor UE.

Ministerul român de Externe a declarat pentru EuropaFM că a contactat Municipalitatea Tilburg, care a precizat că nu tolerează discriminarea și nu a solicitat niciodată ca turiștilor români să nu li se ofere cazare. În plus, autoritățile olandeze au declarat că nu au reușit să localizeze proprietarul pensiunii raportate.

„O mică victorie a fost câștigată astăzi, chiar dacă gustul său este extrem de amar. Booking.com a eliminat proprietatea de pe site-ul său în timp ce continuă să investigheze problema. În plus, agenția olandeză de combatere a discriminării efectuează propria investigație”, a spus Alexandru Hegyi.

Booking a declarat că îi va rambursa românului suma de 104,5 EUR pe care acesta o plătise pentru o noapte de cazare la hotelul în cauză. Între timp, comunitatea românească și oficialii români continuă să urmărească îndeaproape cazul și să ia măsuri pentru a se asigura că astfel de incidente nu se vor repeta în viitor. De asemenea, autoritățile olandeze au promis să ia măsuri în acest caz și să ia în considerare eventualele sancțiuni împotriva hotelului, dacă se dovedește că au încălcat legile privind discriminarea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *