Discuțiile privind preluarea ITA Airways de către Lufthansa ar putea fi finalizate până la mijlocul lunii aprilie

Oferta de preluare a ITA Airways de către Lufthansa continuă să câștige avânt pe măsură ce planul de afaceri propus pentru compania aeriană de stat italiană este aprobat de ambele părți. Potrivit Reuters, acest lucru ar putea duce la încheierea tranzacției chiar înainte de mijlocul lunii aprilie.

Compania aeriană națională germană intenționează să achiziționeze inițial o participație de 40% în ITA Airways, cu intenția de a cumpăra restul companiei aeriene la o dată ulterioară. Se spune că participația minoritară ar valora în jur de 200 de milioane de euro (217 milioane de dolari).

La începutul acestei săptămâni, directorul executiv al Lufthansa, Carsten Spohr, s-a întâlnit cu ministrul economiei italian, Giancarlo Giorgetti, și președintele ITA Airways, Antonino Turicchi, pentru a discuta despre negocierile în curs. În cadrul întâlnirii, s-a convenit asupra unui plan de afaceri pentru gestionarea viitoare a ITA Airways. Trezoreria italiană a salutat succesul discuțiilor, spunând:

„În timpul conversației pozitive, s-a ilustrat planul industrial comun care va determina dezvoltarea ITA Airways în ceea ce privește flota, rețeaua și obiectivele strategice. Cu întâlnirea de astăzi, se înregistrează progrese suplimentare în ceea ce privește parteneriatul industrial între cele două companii aeriene.”

Lufthansa deține în prezent exclusivitate în oferta de preluare, ceea ce o face avantajoasă pentru compania aeriană germană să încheie acordul înainte ca aceasta să expire pe 24 aprilie și să se implice alte părți. Cu toate acestea, în timp ce interesul pentru achiziționarea ITA Airways rămâne ridicat, Spohr a declarat că prețul va fi un factor-cheie în negocieri și că suma plătită pentru participația parțială ar putea fi revizuită în lumina performanței financiare recente a transportatorului italian.

În această săptămână, ITA a anunțat pierderi de 486 de milioane de euro, în ciuda realizării unor venituri de peste 1,58 miliarde de euro. Compania aeriană a menționat atât impactul rămas al pandemiei, cât și creșterile continue ale costurilor cu carburantul drept motive pentru pierderi. Având în vedere poziția sa actuală, fuziunea propusă cu un rival mai puternic este considerată de mulți analiști drept o mișcare înțeleaptă din partea ITA Airways.

ITA Airways și-a început operațiunile în octombrie 2021, după dispariția Alitalia. De atunci, membrul SkyTeam a crescut, operând o flotă de 68 de avioane, multe dintre acestea având livrea sa distinctivă albastră. Anul trecut, compania aeriană a operat peste 97.000 de zboruri și a transportat 10,1 milioane de pasageri.

Compania urmează să devină primul operator italian al Airbus A330-900 când va prelua livrarea primului dintre cele 17 avioane de acest tip pe 1 iunie. ITA Airways are, de asemenea, două Airbus A350-900 în comandă, precum și un total de 51 de aeronave cu fusolaj îngust, inclusiv 23 de Airbus A320neo și nouă Airbus A321neo.

Dacă acordul dintre Lufthansa și ITA Airways ar fi finalizat până la mijlocul lunii aprilie, compania aeriană italiană ar putea beneficia de experiența și resursele companiei germane, consolidând astfel poziția sa pe piața aviației europene. În același timp, Lufthansa ar putea-și extinde și mai mult prezența pe piața italiană, profitând de rețeaua ITA Airways și de potențialul de creștere al industriei.

Cu toate acestea, este important de subliniat că încheierea acordului este încă supusă aprobării autorităților de reglementare și îndeplinirii altor condiții prevăzute în planul industrial comun. Dacă totul va decurge conform planului, achiziția ITA Airways de către Lufthansa ar putea marca începutul unei noi ere de colaborare și creștere pentru ambele companii aeriene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *