Wizz Air aduce în aer biocombustibili pe bază de ulei de gătit și grăsimi animale

Pe Aeroportul din Budapesta, Wizz Air a realizat un pas inainte semnificativ in sustenabilitate, zburând cu un amestec de combustibil pentru aviație produs din ulei de gătit și grăsimi animale. Acest pas inainte remarcabil subliniază potențialul enorm al biocombustibililor în lupta împotriva schimbărilor climatice.

La începutul zilei, trei avioane Wizz Air au decolat de pe pista aeroportului din Budapesta, fiecare alimentat cu un amestec compus din 37% Neste MY Sustainable Aviation Fuel™, un biocombustibil produs din deșeuri și materiale reziduale, furnizate de MOL. Acest test semnificativ a fost efectuat în colaborare cu MOL, Aeroportul Budapesta, RÜK și Wizz Air, marcând începutul testării lanțului de aprovizionare cu combustibil pentru aviație sustenabil (SAF).

Această inițiativă este un efort combinat de a reduce emisiile de CO2 în industria aviației și de a pregăti sistemul de alimentare cu combustibil al aeroportului din Budapesta pentru viitoarele reglementări ale UE privind utilizarea amestecurilor de SAF, care urmează să fie introduse în 2025.

MOL, în calitate de furnizor de combustibil pentru Aeroportul din Budapesta, și Wizz Air, una dintre cele mai rapide companii aeriene în creștere din Europa și cea mai ecologică la nivel mondial, au făcut un pas înainte în efortul de a reduce impactul asupra mediului al combustibililor. SAF este produs de compania finlandeză Neste din ulei de gătit uzat și deșeuri de grăsimi animale. Utilizarea SAF reduce emisiile de dioxid de carbon cu până la 80% pe durata ciclului de viață al combustibilului, în comparație cu utilizarea combustibilului fosil convențional pentru aviație.

La Rafinăria Danube, uleiurile vegetale, uleiurile de gătit uzate și grăsimi animale au fost procesate împreună cu componente fosile în producția de combustibil începând cu 2021, pentru a produce un combustibil mai sustenabil. Începând din 2011, uleiul de gătit utilizat poate fi returnat la stațiile de alimentare MOL.

Wizz Air, lider în industria aeronautică prin exemplul propriu, operează cu cele mai mici emisii de carbon per pasager-kilometru comparativ cu orice altă companie aeriană concurentă. Pentru a realiza acest lucru, compania aeriană a investit în mod semnificativ în flota sa, adăugând aeronave noi și înlocuind aeronavele mai vechi cu modelul Airbus A321neo. Acest avion include tehnologia cea mai recentă, oferind beneficii de mediu semnificative și poate zbura în prezent cu un amestec de până la 50% SAF.

Yvonne Moynihan, Ofițerul pentru Probleme Corporative și ESG în cadrul Wizz Air, a declarat: „Testul recent cu SAF, care a avut loc înaintea introducerii reglementărilor legislative din 2025, demonstrează că această colaborare industrială este una dintre cele mai eficiente modalități de a aborda provocările climatice actuale. Deși Wizz Air este deja un lider în domeniul sustenabilității, cu una dintre cele mai tinere flote de aeronave din lume și operațiuni extrem de eficiente, inițiativa SAF de la aeroportul din Budapesta este o dovadă a strategiei noastre mai ample, în care combustibilii alternativi joacă un rol semnificativ. Acest lucru marchează progrese suplimentare față de angajamentul nostru de a reduce intensitatea carbonului cu 25% până în 2030 și arată că rămânem dedicați tehnologiei și inovației.”

Chris Dinsdale, CEO-ul Aeroportului Budapesta, a declarat: „Este un moment de perspectivă, extrem de inovator și mult așteptat să vedem o aeronavă alimentată cu combustibil pentru aviație sustenabil aici, pe Aeroportul Internațional Ferenc Liszt. Sute de mii de litri de kerosen sunt consumați în fiecare zi pe aeroportul din Budapesta și ne-am dori foarte mult să vedem o proporție din ce în ce mai mare de combustibil sustenabil pentru aviație folosit pentru a deservi zboruri cât mai curând posibil”. El a adăugat: „Aeroportul din Budapesta depune multiple eforturi pentru a fi cât mai sustenabil posibil și ne-am redus emisiile directe din operațiuni cu 65% în zece ani. Este o prioritate cheie să atingem emisii nete zero până în cel târziu 2035, cu 15 ani mai devreme decât angajamentul nostru anterior. Cu toate acestea, pentru a face întreaga industrie mai sustenabilă și pentru a reduce în continuare emisiile din aviație, utilizarea SAF este esențială.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *