Industria aviatică europeană se confruntă cu o factură de 820 de miliarde de euro pentru neutralizarea emisiilor: așteptați-vă la bilete mai scumpe

Europa și-a stabilit un obiectiv ambițios: zero emisii nete în aviație până în 2050. Dar atingerea acestui obiectiv nu va fi ieftină. Companiile aeriene de pe continent se confruntă cu o povară financiară suplimentară de peste 800 de miliarde de euro, ceea ce ridică investiția totală pentru revoluția energetică la suma uluitoare de 1 900 de miliarde de euro.

Cu marje de profit deja reduse, companiile aeriene, împreună cu autoritățile aeroportuare și supraveghetorii de trafic aerian, ar putea întâmpina dificultăți în acoperirea acestor costuri. Soluția ar putea fi transferarea unei părți din aceste costuri asupra călătorilor. Potrivit previziunilor Corriere, acest lucru ar putea duce la o creștere medie a prețului biletului de 21 de euro pe zbor până în 2050.

Angajamentul UE

Uniunea Europeană a conturat o viziune clară: zero emisii nete până în 2050. Aceasta înseamnă că Europa are la dispoziție mai puțin de trei decenii pentru a-și neutraliza emisiile actuale de gaze cu efect de seră. Bruxelles a propus soluții precum reîmpădurirea și captarea mecanică a CO2 ca posibile metode de compensare. Industria aviatică reacționează cu aeronave mai eficiente, combustibili sustenabili, cum ar fi „Saf”, și explorarea unor surse de energie precum electricitatea și hidrogenul. În plus, Italia a preluat inițiativa cu programul „Free route”, lansat pentru prima dată de Enav.

Analiza costurilor

Tranziția către o industrie aviatică mai ecologică are un preț. Experții de la Seo Amsterdam Economics și de la Centrul Aerospațial Regal Olandez, într-un raport detaliat comandat de mai multe asociații din industrie, au estimat costuri suplimentare de 820 de miliarde de euro între 2018 și 2050. La acestea se adaugă 1 068 de miliarde de euro pentru operațiunile de zi cu zi.

Detalii financiare

Studiul a arătat că cheltuielile anuale de decarbonizare pentru industria aviatică europeană ar putea varia între 31 de miliarde de euro în 2018 și 98 de miliarde de euro în 2050. În 2018, veniturile totale ale companiilor aeriene europene s-au ridicat la 145 de miliarde de euro. Principalele cheltuieli vor fi legate de reînnoirea flotei, în timp ce combustibilii alternativi „sustenabili” vor reprezenta o cheltuială semnificativă.

Regulamentul UE

Politicile de mediu ale UE devin o sursă de îngrijorare pentru companiile aeriene. În timp ce industria încearcă să își revină după pierderile cauzate de pandemie, reglementările UE se intensifică. Companiile aeriene europene se vor confrunta cu costuri asociate cu „Schema de comercializare a emisiilor”, „Lane”, „Etd” și „ReFuelEu”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *